Intervaller x3

Den här veckan har jag lett tre intervallpass, två i spinning och ett skivstång intervall på Friskis. Det har känts i benen efteråt! Vi har tre trappor upp på jobbet och jösses vad det har syrat i benen 😆 ibland har jag fått stanna våningen innan och få bort den värsta syran.

Löpningen jag gjorde i lördags var tung, det var som att dra runt ett par riktigt tunga stockar ute på stigen. Inte hjälper det heller att det går uppför de första 1,5 km i spåret heller 😆 men jag vet att det här är bra för min PMS, rörelse och få skogsluft är bra för kroppen, och efteråt så mådde jag som vanligt bättre.

Den här veckan har varit jobbig med fortsatt PMS, trötthet och irritation i kroppen. Ibland undrar jag hur många dagar man får känna sig utan någon som helst smärta eller nedstämdhet under en menscykel. Den här månaden har inte bjudit på många dagar. Hela veckan har det småmolat i magen, jag har känt PMS-trollet som tagit över kroppen och bara varit allmänt irriterad. På jobbet känner jag att jag kämpar oerhört för att inte låta mina känslor ta över men ibland är det svårt. Hemma är det ju värre, där är jag mer ett monster som inte kan hejda sig. Förfärligt!

Har läst på mycket om just PMS genom åren och hur menscykeln påverkar vid olika faser, vad man bör undvika i matväg veckan innan mens och vad man gärna ska äta just under mensen för att fylla på med energier. Nu känner jag att det är dags att läsa på om det där igen, för det här tär verkligen på kroppen och orken.

Det går åt alldeles för många dagar och för mycket tid till att må dåligt och känna mig trött, hängig, ledsen, frustrerad… ja och mycket mer plågsamma adjektiv.

Jag vill ju må bra! 🤩

Solen börjar värma nu!

Lämna en kommentar