Påsköverraskning

Tanken var att dra iväg med tältet ner till Kolmårdsskogarna och njuta av vårvärmen och ta några härliga turer i skogen och bara njuta. Utslaget blev att vi vaknade upp till ett vinterlandskap igår morse – och det snöade från morgon till kväll. Helt sjukt galet!

Det blev inget med nåt gjort igår, vi blev helt bakbundna och totalt mållösa… Påskägget innehöll väl kanske inte riktigt vad jag förväntat mig.

I onsdags var det trail med Örebro AIK – äntligen – som jag har längtat! Efter en lång sketen förkylning och hosta som till slut gav upp, så kunde jag vara med på mitt första pass. Vi var ett gäng som sprang rundslingan i Blankhult. Mer blött än jag trott innan och vi bjöds på både regn och snö under turen upp till Rusakulan. Dagen innan hade vi kört backintervaller med Göteborgsvarvets löparkvällar, så benen var lite möra i uppförsbackarna.

Idag är det full vinter ute, 8 minusgrader och det känns som att våren helt kom av sig. Solen skiner och det är inget direkt utomhusträningsväder för min del. Jag älskar skidåkning när det är kallare väder, men att vara ute och springa i minusgrader har aldrig varit min passion. Däremot så har jag ju ställt undan skidorna för denna gång, så ingen skidåkning trots snö och minusgrader.

Istället så blir det en simtur idag – inomhus såklart.

Ha en fin påskhelg och jag hoppas många av er kan vara ute på skogsstigarna och njuta av våren som kommit fram genom vitsippor och bladskott.

Skärmavbild 2017-04-15 kl. 10.14.01Gårdagens morgonchock…

Kommentera

