I väntan på start… 

Det rör på sig i huset där vi bor, ett 50-tal meter ifrån starten på Tjejvasan. Några har åkt iväg för frukost, men jag som startar vid tolv ligger kvar i sängen och funderar lite och bara njuter av lugnet. Fast nu har de startat igång musiken vid starten, det är väl full gång där nu! Om två timmar sticker ju de första åkarna iväg. Vi har en tjej i gänget som startar i led två. Sen är det blandat i leden och jag är sist ut med startled 15 (av 17), så jag lär få kämpa mig fram! 

Igår kväll gick vi och spanade in soåren och de verkar vara i toppslag! Solsken på det och tävlingsvallade skidor. Fram med hornen 😄

Ska bli otroligt spännande att se hur det går idag, både med åkningen och allt runtomkring. 

Min klubbkompis Maria Koutsouridakis har följts av P4 Örebro under vintern och kommer bli intervjuad i målgång. Det får ni inte missa! 

Snart dags för frukost och att ge sig in i allt jippo som startat, precis nu kom Tjejtåget in bakom stugan, det kommer välla ut tjejer mot start snart… 

Nu köör vi!!! 

Kommentera

