Tjejvasan 2017

Så. Nu är jag anmäld. Det blir min andra tävling på skidor i vuxen ålder. Den senaste var ju på Ericsson-Mästerskapen 2012/2013 i Orsa. Då var det 10 km i D21, där jag åkte på 45 minuter och tog hem en guldmedalj i min klass. Det var då, nu är nu.

Känns riktigt kul att återigen sätta upp mål och vara taggad för att uppnå dom! Att stå på startlinjen i ett skidlopp ska bli riktigt intressant och roligt. När jag åkte i Orsa för snart 4 år sedan så var det individuell start så jag har ju aldrig testat att starta samtidigt som andra just på skidor. Måhända att jag gjorde det när jag var yngre i skolåldern, men det är inget jag minns. Dock vet jag att jag som liten, typ 4-5-åring körde ett lopp på gården hemma på Mariehemsvägen 5 där jag sett en bild på mig med nummerlappen över min mörklila overall och pälsmössa med svans. Den vore ju kul att hitta igen!

Sol i Ånnaboda
Solig dag i Ånnaboda

Annars har jag haft en bra träningsvecka. Har hoppat in extra på Friskis i veckan och därmed kört tre skivstångspass (två med intervaller) och ett spinningpass. Utöver det så fick jag ihop 8,3 km i konstsnöspåret uppe i Ånnaboda i lördags. Spåret var bra, men sen innan så hade jag usla skidor, då jag inte har vallat dom. Än. Så då blir det bakhalt som tusan. Däremot så blev det ingen löpträning i torsdags som jag hade planerat in. Ibland blir det bara inte som man har tänkt sig.

Ny träningsvecka nu och jag är glad att jag får hålla mig frisk, när många går med förkylningar och hostar och snorar runtom kring mig.

Glad tjej efter spinningen
Gladtjej

 

Kommentera

