Lugnt träningspass

Kilsbergen Trailrun är ett av de bästa lopp att springa. Naturen är så underbar, stigarna är fina och trixiga att springa på – helt enkelt bland de bästa trailspår jag vet.
Imorgon är det dags igen. Dock med en helt annan inställning än den jag hade förra året då jag skulle göra mig en riktigt bra tid, vilket jag var på väg mot innan jag gick in i väggen.
Detta år har jag inte hittat någon motivation för träningen och trots att den har kommit igång igen så har jag inte hunnit komma i fas själv ännu.
Förra helgen när vi sprang Hjulsjöjoggen så var det tungt att springa, benen var som blytyngder hela vägen. Men det var ändå njutning och jag gjorde det jag hade.

Det är inte lätt att behöva ta det lugnt när man vill så mycket mer, men jag vet ju nu med många lopp bakom mig att det inte är någon idé att utmana kroppen när den inte är i fas med min vilja.
Så imorgon blir det en lugn löptur i spåret, ta poäng i cupen, njuta av naturen och se det som ett bra träningspass inför Lidingöloppet 15 km. Det är ju där min form måste vara på topp!

Har ni lite att göra – kom upp till Kilsbergen – Ånnaboda och kolla och heja på härliga löpare som ska springa 14 km underbar trail och ta emot de löpare som springer Bergslagsleden Ultra 43 km. Det är en underbar tävling och skön stämning.
http://www.orebrotrail.se/index.html

Vi ses i Kilsbergen!

Backlöpning

 

Prologen i Inov-8 Sprinten i Fjällmaraton, Vålådalen. Emelie Forsberg kommer bakom mig i rött.

 

Kommentera

