Inov-8 Sprinten

Fick mail från Fjällmaraton häromdagen och läste det först idag. Inledningen var: ”Är snabbhet och explosivitet din styrka…” Jag nappade direkt och gjorde en anmälan till Inov-8 Sprinten! Loppet ingår i Fjällmaraton-veckan som jag sen ska springa Korta banan uppe i Vålådalen på. Så nu blir det två lopp och det känns ju skoj!

Inov-8 Sprinten är på en kort bana, 4-500 meter men är en krävande bana där målgången är en slalombacke. Min grej! 🙂

Förhoppningsvis så kommer jag vara frisk, ha massor av energi och ha en hel del backträning i mina ben inför den tävlingen. Blir ju lite bergslöpning här i sommar, många vändor till Bergslagen och även en helg uppe i Sälen i juni. Gött mos!

Heja mig!

 Tuffing

Bild tagen av Cristoffer i Denia, Spanien. #ultratrailcampspain #paceonearth

Inov-8 Sprinten

2 reaktioner på ”Inov-8 Sprinten

  1. Ja det är ett kul upplägg på den där sprinten! Men du siktar väl på mer än ett lopp?;) Jag kan även rekommendera Kvarntorpshögen för backträning på hemmaplan, kanske inte så kul alla gånger men väldigt bra! Söndagen den 25e maj är jag inblandad i att arrangera The Run just vid Kvarntorpshögen, ett bra lopp inför sommarens fjälläventyr! Banan är 5 eller 10km. Läs mer på hemsidan om det låter intressant! http://www.therun.nu
    Tack för inspirerande läsning och lycka till i sommar!

    1. Hej Ivan!
      Tack, det är kul att höra att man inspirerar 🙂
      Visst ska jag springa The Run och lite andra lopp under sommaren för att få lite backträning – det är ju det bästa jag vet! Ska absolut upp till Kvarntorpshögen och träna backe, där finns ju en hel del att utnyttja 🙂
      Så vi ses på Kvarntorpshögen om två veckor, då kör vi!
      Tack för pepp och tips på träning och tävling 🙂
      Ha det så bra och lycka till med arrangemanget!

Kommentera

