Terränglöpning i februari

Efter 5-milen i herrarnas OS, drog vi på oss träningskläderna och åkte iväg till Kvarntorpshögen. Först en sväng upp till toppen, brant och krävande backe dit. Det blåste oerhört mycket där uppe och liften till skidbacken var igång.

Sen ner igen och fortsatte på lite stigar och vägar runt några sjöar och samhället Kvarntorp. Vi var ute i en och en halv timme och sprang och jag är inte alls van att vara ute och springa så länge. Det var tungt! Det var både lerigt i spåren/stigarna och fullt med snö p på många ställen. Jag gillar verkligen inte att springa i snö.. I snö ska man åka skidor och inget annat 😉

Väl framme vid starten igen så kändes det så oerhört skönt att få pausa. Låta benen vila. Än så länge är inte långdistans min grej. Jag kommer att ställa upp på en halvmara detta år, men mer än så blir det inte i år. Satsar hellre på tävlingarna och distanserna kring 10-15 km. Min första tävling kommer upp redan nu i mars, då vi ska iväg och springa Edsvidsleden på 14 km i terrängen. Ska bli riktigt skönt att få se hur man ligger till och om man har någon ork för löpningen redan nu. Längtar efter barmark och att kunna springa lätt på alla stigar…

Sjön

Terränglöpning

Terränglöpning Kvarntorp

Imorgon är det dags för min vän Sara att göra debut i Klassikern. Som hon har väntat och längtat efter detta!! Önskar att jag kunnat vara med och peppa henne. Jag önskar dig all lycka nu Sara och vill ni följa hennes tur imorgon så har hon startnummer 16529 på Öppet spår. Man kan hänga med och följa på Vasaloppets hemsida.

Jag hejar och håller tummarna för dig Sara och kom ihåg att köra ditt eget race nu!! KBK!!

 

Kommentera

