Snart i mål

Tre dagar kvar av träningsåret 2013 och nu är det 9,5 timme kvar av de 30 timmar som jag har som mål att träna i december. Har fått en riktig rivstart denna vecka med terränglöpning, styrkepass och även spinning. Sen ska jag tillägga den enorma T R Ä N I N G S V Ä R K  som jag också har fått på köpet!! Helt galet ont..

Körde ett pass på simhallen här i Umeå, Multi, det är lite liknande HIT som vi har på Friskis hemma i Örebro – och jösses vad tungt och tufft det var.. Massa jobbiga övningar och intervaller emellanåt. Tror både jag och brorsorna var helt slut. Brorsdottern gick hem efteråt, men vi andra stannade och körde ett pass med bodypump. Jag utmanade Maria (som ledde passet) med att lägga tungt på stången under utfallen. Tungt! Tufft! Det är ju ingen vila, så man kör bara på under tre minuter. Kan säga att den träningsvärk som min högra del på rumpan fick av det inte har varit att leka med. Nu är det ju två dagar sen, så jag hoppas att det ska ge sig nu framåt. Har ju en hel del skidåkning att se fram emot nu! 🙂

Körde spinning både igår och idag, men tyckte nog att det är bättre pass hemma; mer flyt genom hela passet och man jobbar hela låtarna, samt har en längre nedvarvning och stretch.

Har varit riktigt skönt att vara här uppe i Umeå och träffa alla bröderna med familjer. Synd bara på snön, men man kan ju inte få allt här i livet. Imorgon bär det vidare genom Sverige – mot snön!! 🙂

Håller som fullt på med att planera upp nya mål för 2014 och kolla inplanerade tävlingar i löpningen. Ett inlägg om dessa kommer!

Nu kör vi på mot de sista träningstimmarna för 2013 – KBK!!

Image

Som en på Twitter sa; Just do it!

Kommentera

