Laddar inför Tjurruset

En dag kvar, mindre än 24 timmar till start. Jag är laddad. Ivrig. Men försöker samtidigt hålla lugnet. Hitta det där lugnet som jag hade inför förra helgens tävling på Lidingöloppet. Där gick det så lugnt och bra och jag kände mig avslappnad både innan och under loppet.

Nu är ju inte terrängen i Lidingöloppet i närheten av Tjurruset, trots en del backar. Det gäller bara att ta på sig lugnet, den sköna känslan och bara tagga för att genomföra och njuta av mitt tredje Tjurruset.

Har varit in på hemsidan och kollat upp banbeskrivningen och den ser ut så här:

”Här gör Tommie Nordh en kort beskrivning av Tjur Rusets bana, kilometer för kilometer:

  • Km 1
    – Flackt och mycket lera.
  • Km 2
    Kuperat och bäckravin med mycket vatten
  • Km 3
    Kryphinder, sjö och kraftigt kuperat. Riktigt jobbigt.
  • Km 4
    Löpvänligt. Här kan löparna slappna av.
  • Km 5
    Lerigt och obanat.
  • Km 6
    Kuperad och delvis obanat.
  • Km 7
    Grymt jobbigt. Skogsstig, sandtag kraftigt kuperat, löst underlag. Mycket mjölksyra
  • Km 8
    Sandtag. Löst underlag. Jobbigt.
  • Km 9
    Flackt och löpvänligt.
  • Km 10
    Obanat, bäverdamm , lerigt och kryphinder.”

Verkar bli en del jobbiga delar att springa på och det är ju det jag gillar, så det ska nog passa mig. Slit och bök. Hoppas veckans vila har gett massa energi i kroppen nu.

Utmaningen blir att förbättra förra årets resultat, så borde bli under 270:e dam med tanke på att det är fler anmälda i år. Jag har ju självklart ett eget mål och jag hoppas att jag ska kunna ta det.

Heja heja heja!!

Vill du komma och kolla på tävlingen, så är den i Tullinge, min start går kl 12. Info finns på Tjurruset.se.

KBK!!!

Tjurruset 2012

Jag var lycklig och glad förra året när jag gick i mål efter en grymt jobbig tävlingsbana. Föll precis 300 meter innan målet och fattade inte varför benen inte orkade med… 😉 Den euforiska känsla jag hade hela dagen och kvällen efteråt går inte att beskriva – men upplevelsen sitter fortfarande i kroppen och jag hoppas jag får uppleva den igen.

Kommentera

